مش حسلم

ربما تحتوي الصورة على: شخص واحد

 الفاجومى عبده
عبدالواحد محمد//يكتب .......


مش حسلم
قصيده فتاه خدعت وقررت انها
لن تستسلم وستكمل مشوارها
مش حسلم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
أو حعيش ديما فحزنى
مهما ضاقت بكره تفرج
والأبتسامه جايه جايه
الحزن مش بيدوم ليلاتى
مش حسلم
مهما بعدت أبتسامتى
مش حنكسر وأعيش فيأسى
أنكسارى وأنهزامى
بأيه يفيد غير حا سودى
مهما أشوف النجم غايب
أنتظر لحظة ميلاده
ونوره حينور سمايه
مش حسلم
يا عيونى ليه بكاكى
حبيب غدر طب وماله
ما يساويش
والحياه بعد منو ما تنتهيش
ما يستحقش كلمة عتاب
مش دموعى
حقدره ورقه وطارت
شبه اوراق الخريف
وأرسمه فذكرياتى المؤلمه
جوه صندوق الوجع
جنب المقاسى والأنين
ومش حسلم
مش كل حد يفوت حبيب
يروح يموت ويضيع وراه
ماتت أحبه
وبرده كملنا الحياه
ويامه الزهور بتنقطف
وتدبل وتنشف
وريحيتها باقيه
لحد منتهى الحياه
خليك فاكرها حتتنسى
وحتتمحى من خيالى
بلمسه من أدين حنونه
حتتنسى بأمل جديد
حب تانى
شخص يفهم أنى أنا
كنت ليه كل الامانى
مش حسلم
وأرضى منك الهزيمه
مهما موج البحر يعلى
مش حموت
حفضل أعوم
وأوعى تحلم
أن موتى ف السكوت
نفسى تفهم أن الحياه
مبتقفش لحد خان او حد باع
الحياه بتدور رحاها
مره بسمه ومره دمعه
دنيا دايره وأحنا معاها
بس بتفرقنا حجات ديما بسيطه
ناس فهمت أنو واقع
وناس بتستسلم عبيطه
وأنا مش حسلم
مش عشان حبيب غدر وباع وخان
راح تتدمر حياتى أصحى فوق
لو كل بنت ماتت عشان حبيبها غدر
ماكنتش تلاقى ولا بنت موجوده فحياتك
أو فحلمك ولا كنت فصحيفة سوابقك
روح كما راح اللى زيك وطيرفأدراج الرياح
دا أنتى لوجبل تراب فالحياه مش راح تعلم
أفهم الدرس وحقيقته كنت خايب كنت خاسر
الغدر من طبع الخسيس ومن شيماتك كنت المعلم
بس حباك تقول ورايه كلمتين
بنت يوم غدرو بيها وهيه قالت مش حسلم
أنا مش حسلم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
الفاجومى عبده
عبدالواحد محمد

ليست هناك تعليقات