الشك المدمر
الاستاذ نبيل الشضاوى/ يكتب .......
============الشك المدمر==========
بسم الله توكلنا وبالصلاة على النبى نبدا كلامنا
القصة قصة الحاجة حميدة اصيلة ومن عيلة كريمة
عندها من البنات اتنين وشيلاهم جوة العين والزوج متوفى من سنين
وربك عطاها من المال والار ض فدادين ربت بناتها على الايمان
وكانو للقران مجودين=ودارت الايام والبنتين بقم عروستين
وكان فى البلد شابين لاليهم اصل ولا يعرفو دين اغرمو بالبنتين وراحو
يخطبو الاتنين=الام قالت كان على العين البنات لسة صغيرين
زعلو الولدين وحلفو ليخلو سمعتهم طين وبالخسة حصلو على صور البنتين
وبالطريقة حطو وش البنتين على جسم عارى لبنتين منحرفتين ووزعوها فى البلد
والفضيحة بقت فضيحتين واتفرجى ياعين ووصل الكلام للام وبقت بين نارين
الصور لبناتها والشك ملا القلب وعمى العين==واهى دخلت عليها لعبي الشياطين
لجات للخال والعم عشان يخلصوها من البنتين لا العم سال ولا الخال رد بكلمتين
لطمت وقالت ياعار الاتنين==هاعيش بعارهم بس اروح فين واجى منين
دبرت مكيدة لبنتاها وقالت هنروح نزور سيدنا الحسين جهزو نفسكو انتو الاتني
حميدة العقل زاينها لكن الشك ملا قلبها وعمى عينها جهزت نفسها وخبت سلاحها معاها==ونوت على غسل العار الى مكنش اصلا طايلها وركبت العربية وكانت فى السواقة مالها زى=وتقول دة قدرى عشان ارفع راسى فى البلد والحى==وفى الصحراء وقفت السيارة عشان يرتاحو=وعلى غفلة طلعت سلاحها وضربت البنتين عيارين==وكان نشانها صح واهى قتلت الاتنين==ورجعت البلد وقالت جوزتهم فى مصر يا حبايب القلب والعين==وعدت الايام وقامت خناقة بين عيلتين
عيلة جريئة فى الحق وليها باع وباعين=وعيلة الولدين خلفة الشياطين الى عملو الصور للبنتين==وربك مابينسى حق المظلومين دة الحكم العدل يارزين
الاول فى الخناقة عجز بعنية=والتانى فقط رجل من رجليه الاتنين وفجاة ضميرهم صحى وقالو دة ذنب البنتين==ووصل الكلام لحميدة الام ولطمت الخدين
قالت بايدى قتلت بناتى المظلومين والله فى سماة لاخد حقهم ولو كانو الولدين جستن
وراحت وخلصت عليهم الاتنين وضربت نفسها عيار عشان تروح لبناتها الى راحو غدر فى غمطت عين======بقول يالى انت مصدر ودانك لكلام الناس
اسمع كلام ربنا العزيز وسيبك من الوسواس دة قال ان بعض الظن اثم ياناس
ويالى عامل ولد والشيطان ركبك خاف من رك واعمل حسابك وخاف على عرضك وعرض الناس ==ود ى نهاية قصة الاعيب الوسواس الخناس
==============نبيل الشضاوى================
بسم الله توكلنا وبالصلاة على النبى نبدا كلامنا
القصة قصة الحاجة حميدة اصيلة ومن عيلة كريمة
عندها من البنات اتنين وشيلاهم جوة العين والزوج متوفى من سنين
وربك عطاها من المال والار ض فدادين ربت بناتها على الايمان
وكانو للقران مجودين=ودارت الايام والبنتين بقم عروستين
وكان فى البلد شابين لاليهم اصل ولا يعرفو دين اغرمو بالبنتين وراحو
يخطبو الاتنين=الام قالت كان على العين البنات لسة صغيرين
زعلو الولدين وحلفو ليخلو سمعتهم طين وبالخسة حصلو على صور البنتين
وبالطريقة حطو وش البنتين على جسم عارى لبنتين منحرفتين ووزعوها فى البلد
والفضيحة بقت فضيحتين واتفرجى ياعين ووصل الكلام للام وبقت بين نارين
الصور لبناتها والشك ملا القلب وعمى العين==واهى دخلت عليها لعبي الشياطين
لجات للخال والعم عشان يخلصوها من البنتين لا العم سال ولا الخال رد بكلمتين
لطمت وقالت ياعار الاتنين==هاعيش بعارهم بس اروح فين واجى منين
دبرت مكيدة لبنتاها وقالت هنروح نزور سيدنا الحسين جهزو نفسكو انتو الاتني
حميدة العقل زاينها لكن الشك ملا قلبها وعمى عينها جهزت نفسها وخبت سلاحها معاها==ونوت على غسل العار الى مكنش اصلا طايلها وركبت العربية وكانت فى السواقة مالها زى=وتقول دة قدرى عشان ارفع راسى فى البلد والحى==وفى الصحراء وقفت السيارة عشان يرتاحو=وعلى غفلة طلعت سلاحها وضربت البنتين عيارين==وكان نشانها صح واهى قتلت الاتنين==ورجعت البلد وقالت جوزتهم فى مصر يا حبايب القلب والعين==وعدت الايام وقامت خناقة بين عيلتين
عيلة جريئة فى الحق وليها باع وباعين=وعيلة الولدين خلفة الشياطين الى عملو الصور للبنتين==وربك مابينسى حق المظلومين دة الحكم العدل يارزين
الاول فى الخناقة عجز بعنية=والتانى فقط رجل من رجليه الاتنين وفجاة ضميرهم صحى وقالو دة ذنب البنتين==ووصل الكلام لحميدة الام ولطمت الخدين
قالت بايدى قتلت بناتى المظلومين والله فى سماة لاخد حقهم ولو كانو الولدين جستن
وراحت وخلصت عليهم الاتنين وضربت نفسها عيار عشان تروح لبناتها الى راحو غدر فى غمطت عين======بقول يالى انت مصدر ودانك لكلام الناس
اسمع كلام ربنا العزيز وسيبك من الوسواس دة قال ان بعض الظن اثم ياناس
ويالى عامل ولد والشيطان ركبك خاف من رك واعمل حسابك وخاف على عرضك وعرض الناس ==ود ى نهاية قصة الاعيب الوسواس الخناس
==============نبيل الشضاوى================
ليست هناك تعليقات