احسني بيا الظنون

الشاعر محمد سالم/ يكتب
......
 
اكيد كل صدر ضاق
هيجيه يوم ويجيه الفرج
عشقتك حتي الجنون
ودا مرض عند العشاق
وليس علي المريض حرج
يا احلي صوره شفتها عيني
يا احلي أه وانتي بتجرحيني
عارف انه مرض جنوني بيكي
بحبه ومش عايز ربنا يشفيني

انا عمري كله وهبته ليكي
وحالف ما اعيشه الا بيكي
انا كنت بكره الموت وحبيته
عشان موتي حبيبتي فيكي

مجنون ايوه يا روحي مجنونك
وحالف عمري ما هخونك
يا روح روحي ونور عيني
وبشوف الدنيا في عيونك

يمكن مش ليكي اه جايز
فسبيني زي مانا عايز
انا قبل ما احب اجمل بنت
عرفت اني مكنتش عايش

كنت ميت خليني اكمل موتي فيكي
عشان انتي في قلبي وروحي ووريدي
هقولي سازج وعاميلي مش بترضيكي
هقولك بنسي الدنيا وبنسي اني صعيدي

روحي اشتكيني وقولي مجنون
انا اول مره احب وتجيني جرائه
بس القاضي لو شاف اجمل عيون
هيقول من حقك وهيحكملي ببرائه

.................
قلم # محمد سالم

ليست هناك تعليقات