عمري هو عمرك





الشاعر جابر عبد القادر //يكتب 


«عمري هو عمرك»(46)
                 «بقلم جابرعبدالقادر»
              «خليك وارتاح في قلبي» 
***************************       
حبيبي انت لو تعرف انا بحبك اوي انت كل 
عمري وروحي حبيبي عارف اقولك ايه بحبك 
وشكلك وانت نايم جميل حبيبي اوعي تسبني 
انت كل حاجه لي اموت من غيرك انا بسهر علشانك 
***********************              
اقوم حضرك فطورك ولبسك ياحبيبي انا مش 
عاوزه اقوم علشان اشوفك امامي علي طول 
وهي الفرصه الجميله التي انظر ليك علشان انت بتغيب عليه اكتر من عشره ساعات علشان كده 
***********************              
لااحب ان اقوم من جنبك حبيبي بس وقت العمل اعمل ايه مش عاوزه اسيبك واكون جنبك أخاف يتأخر و يصح ويزعل مني علشان لم احضر له الفطور لا انا اقوم احضر له كل حاجاته علشان لا اقدر علي 
*********************                
زعله كمان بيحبني حبيبي انا اقوم بس اوعي تصحه قبل ان احضرك الحمام والفطور والملابس علشان لمه لا تنسي البوسه التي تكون معايه عقبال لمه ترجع من العمل حبيبي تحب حضرك ايه زي كل يوم بس كنت 
*********************                
تعبان  امبارح انا اليوم اعملك فطورك علشان تصد علي العمل علشان انت طول اليوم تتعب اعملك ايه فول وجبنه قريش وبيض ولا اعملك كبده ولحمه راس لا انا اعملك الفول وكوب لبن ماشي مش عارفه 
**********************               
اسيبك نايم ولا اصحيك انا حس بيك يا حبيبي لو منتش محتاج الي العمل علشان الحياه كنت خاليتك في قلبي وروحي واحطك جوه عيوني واغلق عليك برموش عيوني ولا احد يشوفك غيري انا وحين 
***********************              
تجوع افتح رموش عيوني واطحتك تاني يا حبيبي وقلبي الغالي حبيبي الميعاد فات الساعة الثامنه وانت تصح في السابعه ايه مش رايح العمل اليوم هو اليوم ايه انا اسفه يا حبيبي والله لا اعرف اليوم اجازه هو 
**************٠******               
اليوم الجمعة انا اسفة مكنتش اعرف معلش يا حبيبي انا طول اليوم لا اعرف انام وكنت انظر ليك يا حبيبي خلاص انا اقوم اطفئي علي الشاي وعلي الحليب وانام جنبك شويه ياحبيبي عمري وقلبي وروحي 
*********************              
علشان انا سعيده اوي علشان طول اليوم معايه 
وفي بيتي وبيتك انت اليوم منور اليوم عيد اليوم الدنيا نورت ونورت حياتي حبيبي بحبك ولا اقدر 
            ابعد عنك لحظه يا حبيبي•
***********************          
جابر عبد القادر

ليست هناك تعليقات