( بكره يندم ياقلبي )

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏نص‏‏‏
 أشــرف الدغــيدي// يكتب .......

( بكره يندم ياقلبي )
إزاي توحشني واشتقلك وانت ياقاسي ماتشتقليش
بكره يندم ياقلبي لما يدور علينا وما يلاقيش
إزاي يبقي قلبك عليآ قاسي
ودايماً لحبي ناكر وناسي
وبرضوا قلبي حِنيِّنّْ عليك

حتي وانا في عز لهفتي لما بقابلك
بَعد بُعد وغياب طويل واجري عليك
وماشوفش حنيه حتي في عنيك

كسرت قلبي جوايآ من كتر قسوتك عليه وحسيته بين ضلوعي إتفلق
وخليتني أحس إن الحب والهوي اللي إتولد في قلبي لسه مجاش زمانه
واللي يستحقه بين البشر لسه ما إتخلق
ولو گان بين البشر مين هو وفين القي مكانه
ياما وهمتني إن قلبك محجوز لقلبي وحدي من زمان
وقلب حد غيري ماراح يسكنه أبداً
وياخد منه المكان

وإنه طال انتظارك ليآ.وليل ونهار بتفكر فيآ.
وإمته راح أجيلك وتفرح روحك بروحي وهي بتسكنك
علقتني بيك وقدمتلك كل الحب اللي في الدنيا
يمكن ييجي يوم من الأيام وقلبي يملك قلبك وأكسبك
وكان جمالي ودلالي وودي وحنيتي يتهز ليها قلوب الوف إلآ قلبك
ونسيت الكلام اللي كان بيني وبينك
لما قولت ان حبي وهوايا
ياما شغل بالك وسهرك

وكل الليالي قبل مني كانت قاسيه عليك..طب ياقاسي إيه غيرك
ونسيت كمان لما قولتلي ياما بُعدي عنك جنن قلبك وعذب كيانك وزلزلك
خليتني ليه احبك واتعود عليك
وليل ونهار بقيت مشغوله بيك
وبفكر فيك

ولليالي ياقاسي ياما بكيت وسهرتلك
وياما قالولي وحكولي عنك
لما كانوا بيشوفوا ياقاسي غدرك
ومع حد غيري بتخون ودي وحبي

وكنت دايماً لكبريائي وعزة نفسي بَگدِبّْ كلامهم وگان كله غصب عني
رغم احساسي گان بيطارد جوايآ طيبتي لقسوة قلبك عليآ انا وقلبي
لاتحكي ولا هاحكي خلآص
وخِلِص بيني وبينك كل الكلام

وكفايه جرح وغدر بيآ ياقاسي سنين
رغم قلبي ليك گان مليان شوق وحنين

يا الف خسارة وألف آااه علي الأيام
وآاه علي الحب اللي ضاع وخد معاه كل الأحلام

والف آااه ياللي ظلمتني وانا وقلبي حطمتني
وضيعت مني الأماني والأمل في سنين عمري
وآاه ياندم كنت بتكدب عليا وانا بطيبتي اصدقك
وآااه ياعيني علي كل دمعة شوق وحنيه
وإزاي كنت في يوم من الأيام بالشكل ده بحبك وباعشقك
بلوم عليك ياقلبي ياما حنيت للي بيغدر بيك ومايستاهل غير القسيه
وانتي كمان ياعيني ياما گان بيخدعك
وكنتي بتشوفي في عنيه القسيه وما بتصدقي

روح لحالك وسيبني الله يسامحك ضيعت آمالي وفرحتي
كفايه عليا اعيش انا وخيالي استني اللي يستاهل حبي ويجفف دمعتي
خـــواطــر ..( أشــرف الدغــيدي )
حقوق المـلـكية محفــوظــه

ليست هناك تعليقات