مسرحيه

  الشاعر المصري/احمد ابراهيم  // يكتب


مسرحيه
=====
بقلم
====================
انا رافض امثل دور
الشاعر المصري/احمد ابراهيم
واكون تانى
يكون دورى فى قصه حب منسيه
اكون مجهول فى شخصيه
ومش ليا
تعيشى معايه مغرورة
تأدّى الدور بحنّيه
وقلبك بالغرام شارب
لواحد غيرى مش ليا
على خشبت مسارح
دنيا عناديّه
اكون كمبرس دورى قليل
سيناريو فى كلمه مرويّه
اقول الكلمه واتغرب
وامشى بعيد ويبداء
فصل من تانى
على اغنيه مش ليا
تسقف ناس على جرحى
وتسكّن دمعه فى عنيه
وكل الناس وفكرانى بمثل دور
لكن كلمه بحبك كلمه وبقولها
وبمشى بعيد على دمعة رحيل
جارح وبيجرح خطاويه
ويجي الدور على بطلك
بضحكه ف عينه مطفيّه
تسقف ناس على حضورة
تقول الناس بطل قصة غرام عايش
وانا خارج عشان عارف انا دورى
انا واحد مالوش ليكى اهميه
انا قصة غرام ميت
انا قصه ومنسيه
انا كمبرس دور منسى
فى مسرحيه مش ليا
ستارة بفصل مطويه
====================
بقلم الشاعر المصري/احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات