انا مخصماك

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏‏شخص أو أكثر‏، و‏‏عشب‏، و‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏‏‏ و‏طبيعة‏‏‏
 الشاعرة حنان محمد عبد العزيز / تكتب ....

...... أنا مخصماك ...
بيني وبينك .. أنا مخصماك
بابعد عنك .. وقلبي معاك
تعبت سؤال .. وأنا مش ع البال
أبعتلك مراسيل .. وأسهر الليل
عقبال ما تجيني .. تنزل دموع عيني
قولي بئا ينفع كدا .. بيني وبينك
..... ... أنا مخصماك .... ....
خليك فاكر ... انت اللي بدأت
واما قربت منك .. بسرعة بعدت
سهرت مع قمر الليل ... ابعت لك المراسيل
واقول أشعار .. وعلى صوت الناي مواويل
بعدت عني كتير .. خلتني اقول للحب ياريت
ما كنت عرفتك ... ولا فضلت سهران وما نمت
......... ... أنا مخصماك .......... ....
أشتكيت للقمر عذابي .. وحتى نجوم السما عديت
بس عندي أمل تجيلي ... وتقول أنا بحبك حسيت
وأنك في بحور الحب .... رميت مركبك وحبيت
وعارف اني هنتظرك. ... وأنك على برهوايا رسيت
#بقلم_حنان_محمدعبدالعزيز

ليست هناك تعليقات